Konačno je izmenjen pravilnik o zimskim gumama tako da je sada sličan većini zemalja Evrope. Ovim novim pravilnikom je dozvoljeno vozačima da voze na letnjim gumama i u zimskom periodu.
Ovime su izašli u susret ljudima koji retko koriste automobile zimi. S druge strane ako vozač izađe na sneg ili led sa zimskim gumama veće su šanse da dođe do nezgode, zbog toga su i same osiguravajuće kompanije u zemljama zapadne Evrope predvidele posebno ovakve situacije. Tako da ako dođe do nesreće i ako je u istoj učestvovao automobil sa letnjim gumama, vozač će automatski snositi određene posledice čak i da uopšte nije odgovoran za nesreću. Jer se polazi od toga da je nesreća mogla biti izbegnuta da je auto imao zimske gume, što znači da može da se desi da osugaranje vozaču ne isplati deo odštete ili celokupan iznos.
Objektivno govoreći, velika je razlika između zimskih i letnjih guma po snegu ali i pri niskim temperaturama na suvom. Zbog svog specifičnog hemijskog sastava, zimske gume su mekše od letnjih pa su tako najefikasnije ispod 7° Celzijusovih. Nisu zimske gume posebne samo zbog proreza na gazećem sloju (lamelica) već i zbog materijala koji daje gumama daleko bolje prianjanje kada je temperatura ispod nule čak i na suvom. Najopasnije situacije su kočenje i skretanje gde i mala razlika u prianjanju utiče na to da do nesreće ne dođe.
Zimski pneumatici samo na prednjim točkovima? Pogrešna odluka, jer možda će vam pomoći da se ne zaglavite u snegu, ali zato ako ostavite letnje gume pozadi, zadnji deo će stalno proklizavati i šetati u krivinama, na pravcu i prilikom kretanja.
Ako vozite na niskoprofilnim gumama sa točkovima velikog prečnika, najbolja varijanta je da montirate zimske gume višeg profila na čelične felne manjeg prečnika. Čelične felne su otpornije na udarne rupe koje na našim putevima nisu strane, naročito u zimskom periodu a i udobnija je vožnja po zimskim putevima sa čeličnim felnama. Još je bolje ako je guma uža jer tako bolje prianja po bljuzgavici i snegu a i stvara se manji otpor prilikom kotrljanja. Samim tim što biste nabavili čelične felne za zimski set guma uštedeli biste novac koji bi dali svake godine na montiranje i balansiranje, prednost je što možete i sami da zamenite točkove na parkingu. Potrebno je samo da obratite pažnju jer na nekim modelima koji imaju recimo fabričke sedamnaestice ne mogu da se stave petnaestice. U slučaju da nemate novca za nove zimske gume, i polovne zimske su bolji izbor nego voziti na letnjim. Kod polovnih obratite pažnju na dubinu šare koja u principu ne bi trebala da bude ispod 4mm jer onda gubi svoju funkciju.
Što se tiče lamelica odnosno proreza na gazećem sloju, njihova glavna uloga je da na sebe prikupe što više snega jer sneg najbolje prianja na sneg. Tako da, što više snega prorez nakupi to znači da je guma kvalitetnija. Zato kod polovnih zimskim guma treba obratiti pažnju na dubinu šare jer se efikasnost znatno smanjuje ako je dubina šare manja od 4mm. Isto tako, zimske gume ne treba koristiti leti jer se zbog njihove mekoće lamelice i gazeći sloj deformišu.