Rešenje svih problema na putu pre svega počinje dobrom organizacijom. Kada padne sneg, obično morate ranije da ustanete nego inače da biste pripremili vaše vozilo za vožnju. Preporučljivo je da metlicu i druge rekvizite za čišćenje snega držite van automobila ili u prtljažniku. Držanjem rekvizita za čišćenje snega u gepeku izbeći ćete da vam sneg padne na sedište kad otvorite vrata da uzmete metlicu.
Bilo kako bilo, najbitnije je da pre vožnje uklonite potpuno sneg sa vašeg auta. Ako je temperatura padala ispod nule, može se pojaviti led na vetrobranu, zato usmeravajte topao vazduh i u vetrobran kako bi bio topao tokom vožnje. Obratite pažnju na brisače koji mogu da se zalepe za vetrobransko staklo zbog leda i inače izbegavajte da koristite brisače kada imate led na vetrobranu.
Ako se dugo izlažete toplom vazduhu postaćete pospani i dekoncentrisani pa možete povremeno da otvorite prozore čisto da se ”trgnete”.
Nemojte da vozite sa kapom na glavi, jer ćete imati manju preglednost i slabije ćete čuti šta se oko vas dešava, a najbolje je i da skinete jaknu zbog pokretljivosti.
Ako nemate dobre gume, najbolje je da ne vozite po snegu. Na -8 ste bespomoćni. Sve je rizik, i najsporiji polazak i zaustavljanje mogu da budu opasni, so koju posipaju putari ima dejstvo do -7.
Takođe jedna od važnijih stvari što verovatno većina ljudi i zna jeste da ne treba praviti nagle pokrete i manevre, zato nemojte brzo da vozite da biste uvek mogli lagano da menjate pravac, kočite i slično. Držite odstojanje od vozila ispred vas, a što se tiče vozača iza vas, tu možete samo da se nadate da i oni poštuju to pravilo.
Po snegu ne možete da vozite u istom stepenu prenosa u kome ste vozili po suvom. Naročito kada skrećete ili ulazite u raskrsnice. U principu ako imate dizel automobil veće snage i ako je kolovoz veoma klizav, najbolje je da skrećete, ulazite u raskrsnicu u prvom stepenu prenosa, ako imate slabiji auto ili je benzinac – viši stepen neće stvoriti mogućnost klizanja kao što bi moglo da se desi sa nekim dizel motorom od recimo 150 konjskih snaga.
Ukoliko vam se desi da izgubite kontrolu nad vozilom, najbolje je da naglo pritiskate kvačilo i da veoma nežno kočite kako bi se prekinuo pogon, tako ćete povratiti kontrolu nad vozilom. Što se tiče ABS-a i sličnih elektronskih sistema, oni ne dolaze do svog punog izražaja pri niskim brzinama i po klizavom putu, tako da vam neće biti od velike koristi.
Ako je u pitanju auto na zadnji pogon, tu ne postoji dobar savet. Trebate biti vrlo nežni sa gasom i to je to.
Takođe, prestrojavanje zna da bude veoma nezgodno kada je put klizav, mnogi vozači ignorišu činjenicu da je teško da se zaustavi auto po snegu i ledu pa se tako prestrojavaju kao da voze po suvom. Naravno da je to opasno.
Isto se mora voditi posebna pažnja na pešake. Trotoari nisu očišćeni, ili su zatrpani pored snega i vozilima, tako da pešaci moraju da se kreću po kolovozu. Pešaci obično imaju kape, šalove i svu zimsku opremu zbog koje će vas vrlo teško uočiti. Veoma je bitno da se obrati pažnja na situacije kada vozite ulicom a ispred vas je pešak koji ide takođe ulicom jer nema gde, ne smete mnogo da se približite njemu jer je vrlo realna mogućnost da se pešak oklizne i padne a pitanje je koliko vremena imate i da li uopšte možete da reagujete. Zato ostavite dovoljno prostora ispred za svaki slučaj i zaobiđite ga kada to postane moguće.