Uz zimu dolaze i otežani uslovi vožnje, naročito ako na putu ima snega i leda. I pored toga što zime nisu tako jake kao nekad i što ima manje snega, vozači ipak trebaju da budu spremni na vožnju pod otežanim uslovima nekoliko meseci godišnje. Nije na odmet podsetiti se nekih osnovnih pravila vožnje u zimskim uslovima. Iako većina nas ima kvalitetne zimske gume, bilo nove ili dobre polovne, uvek je nepredvidljivo voziti po ledenoj podlozi. Ovo su neke osnovne stvari koje bi svaki vozač trebao da zna:
- Pre vožnje naravno treba otkloniti sneg i led sa automobila. Treba ukloniti sneg i sa krova, sa tablica, staklenih površina, sa farova, sa svih delova automobila da bi imali bolju preglednost i da ne bi zasipali snegom vozila koja se kreću iza vas. Sneg ćete ukloniti metlom ili četkicom. A potrebno je imati kod sebe strugač leda za slaklene površine. Bitno je da se pre kretanja odmagle prozori u automobilu – uključivanjem ventilacije i grejanja i njenim usmeravanjem na staklene površine, ipak, treba imati i čistu krpu pored sebe jer neće uvek ventilacija odraditi posao do kraja. Izbegavajte korišćenje brisača ako na vetrobranu ima leda, to može znatno da im skrati vek trajanja. Ako ste krenuli na duži put, otvarajte povremeno prozore, jer dugoročno izlaganje toplom vazduhu ima uspavljujuće dejstvo i smanjuje koncentraciju.
- Prilikom kretanja iz stanja mirovanja, bitno je da se krene pod malim gasom, vozila koja imaju moderne elektronske uređaje protiv proklizavanja (ASR) će dodatno pomoći da taj polazak bude bez nekih većih problema.
- Ukoliko uočite klizavu podlogu a imate potrebu da se zaustavite, najbitnije od svega je da ne kočite naglo, a preporučuje se i kočenje motorom tako što ćete vratiti u niži stepen prenosa. Što se tiče zaustavnog puta, on na ledu zna da bude i do pet puta duži u odnosu na normalan zaustavni put na suvom kolovozu. Bitno je povećati rastojanje od automobila ispred vas, a ostaje vam da se nadate da će i oni iza vas isto poštovati to pravilo.
- Takođe, prilikom vožnje po klizavoj podlozi, bitno je da se ne čine nagli pokreti volanom, jer tada može da dođe do zanošenja i gubitka kontrole nad vozilom. A ako je do proklizavanja došlo – nikako ne treba naglo pritiskati pedalu kočnice, volan treba motati u pravcu u kojem se vrši zanošenje, treba pritisnuti kvačilo i ne dodavati gas, već sačekati strpljivo da se automobil zaustavi.
Na kraju krajeva, najbitnije od svega je da se bezbedno stigne na odredište i da se sačuva bezbednost i vas u kolima ali i pešaka koji su nekad zimi prinuđeni da se kreću i kolovozom. Zato budite naročito oprezni, jer i u idealnim uslovima malo nepažnje je dovoljno za nesreću, a kamoli kada na putu ima leda i snega.