Gume su jedan od najvažnijih činilaca za bezbednost na putu, postoje razne vrste guma koje su namenjene različitim putevima i uslovima na putu.
Većini ljudi kupovina gume ne predstavlja važan događaj kao što je kupovina auta, mali broj ljudi zna da obrati pažnju kad kupuje gume i razume koju su gume za koju namenu.
Tubetype i tubless gume
Tubetype je pneumatik koji ima unutrašnju gumu, unutrašnja guma se nalazi između felne i spoljašnjeg pneumatika. Mane su to što je ovakav tip pneumatika osetljiv na oštećenja usled prekomerne toplote koja nastaje zbog trenja zida spoljašnje gume i unutrašnje gume. Zato i imaju kraći vek trajanja.
Tubetupe guma se lako probuši kad se ekser zabode u nju i rupa koja nastane od eksera brzo se širi jer je od tankog materijala i stalno je pod trenjem sa spoljašnjom gumom. To može da dovede do toga da unutrašnja guma eksplodira, a veće su šanse da će se to desiti pri većim brzinama.
Tubeless pneumatici su bez unutrašnje gume i sigurnije su u vožnji jer kod njih vazduh ne izlazi brzo kad se probuše. Kod tubeless guma vazduh se nalazi izmedju gume i felne. Najveći broj novih automobila ima ovakav tip guma, upravo zbog veće sigurnosti.
Kod ovih guma smanjen je otpor pri rotaciji, bolje su dinamičke sposobnosti, upravljanje i generalno performanse vozila.
Performance / Letnje gume
Performance pneumatici su dizajnirani tako da pruže maksimalno prijanjanje pri većim brzinama na suvom kolovozu. Ovakve gume imaju sportski automobili. Mogu se koristiti tokom cele godine ako je toplo i nema mnogo kise. Ali treba biti oprezan sa letnjim gumama jer ako su dotrajale nemaju efikasnost po kiši.
“Slick” odnosno “ćelava” guma se koristi za trkačke automobile i nema šare na gazećem sloju tako da obezbeđuje maksimalni mogući kontakt sa podlogom.
Zimske gume
Zimske gume imaju veći gazeći sloj, dublje šare i koriste se kao što im ime i kaže-zimi kad je potrebno maksimalno prianjanje na snegu, bljuzgavici.
All season / Gume za sve sezone
Proizvode ih najviše premijum proizvođači pneumatika, a kod nas su slabo zastupljene. I one mogu biti tubetype ili tubeless, a u stvari su kompromis između upravljivosti i performansi automobila, što većini prosečnih vozača nije toliko bitno.
Ova guma ima solidne karakteristike bilo da je napolju kiša, sneg ili suvo vreme. Od tvrđeg su i otpornijeg materijala da bi duže trajale, ali zapravo kraće traju jer u vožnji trpe visoke promene temperature leti i zimi. Mana je i to što im je cena veća nego kod letnjih ili zimskih guma.
Run flat gume
Dizajnirane su tako da i nakon što se probuše omoguće vozaču da nastavi da vozi, ali kratko vreme i smanjenom brzinom. Ove gume takođe smanjuju mogućnost eksplozije kao što se može desiti kod običnih guma. Kad ih probušite, možete preći 100 kilometara ili više, što je uslovljeno težinom vozila, uslovima na putu.
4×4 gume / Gume za sve terene
To su pneumatici uglavnom za SUV vozila. Imaju veliki gazeći sloj da bi obezbedile što bolje prianjanje po blatu, brdovitim terenima i slično.
Zbog krutih bočnih zidova ove gume se lakše nose sa rupama i neravninama. Na asfaltu su bučnije i brže se troše nego obične gume. Takođe povećavaju potrošnju goriva zbog većeg trenja.
Postjoe off-road, on-road i zimske gume.