Na sajmu automobila 2015. godine u Ženevi predstavljena su dva koncepta futurističkih guma koja bi značajno mogla da promene ulogu automobilskih guma u budućnosti.
Iako su gume na slikama samo u fazi koncepta, tehnologija u njihovom dizajnu daje delimičan pregled o tome kakve nas praktične inovacije čekaju u budućnosti.
Prvi koncept – nazvan “BHO3” – nudi mogućnost punjenja baterija elektromobila transformisanjem toplote koja se stvara kotrljanjem točka u upotrebljivu električnu energiju. Drugi koncept – nazvan “Triple Tube” – sadrži tri kanala koje prilagođavaju pritisak u gumama prema trenutnom stanju na putu, omogućavajući tako još bolje performanse i prilagodljivost.
”Ovi koncepti nam prikazuju koju bi ulogu gume mogle imati u budućnosti. Prikazujemo budućnost u kojoj su naši proizvodi povezaniji sa automobilom i vozačem, ekološki prihvatljiviji”, rekao je Joe Zekoski – potpredsednik Goodyear-a.
BHO3
Ova guma proizvodi struju delovanjem termoelektričnih i piezoelektričnih materijala u gumi koji zadržavaju i transformišu energiju nastalu od toplote dok se guma savija od kotrljanja pri normalnim uslovima na putu. Upotrebljeni materijali bi optimizovali proizvodnju struje, kao i otpor pneumatika prilikom kotrljanja.
Kako potražnja za elektromobilima raste, ova tehnologija bi mogla znatno da pomogne u rešavanju budućih izazova mobilnosti. Ova tehnologija budućnosti bi mogla da pomogne da se smanji odbojnost koju vozači imaju prema električnim automobilima zbog njihove slabe autonomije.
TRIPLE TUBE
Unutar ove gume se nalaze tri kanala. Kanali se nalaze ispod gazišta blizu unutrašnjeg i spoljnog ramena pneumatika kao i u centru. Guma se oslanja na unutrašnju pumpu koja pomera vazduh od glavne vazdušne komore do tri pojedinačne vazdušne komore ili kanala. Guma se automatski podešava u tri različite pozicije u zavisnosti od uslova na putu.
- Eco/safety pozicija, sa maksimalnim pritiskom u sva tri kanala, što dovodi do smanjenja otpora pri kotrljanju
- Sporty pozicija, sa smanjenim pritiskom u kanalu pored unutrašnjeg ramena gume, što daje vozaču dobro držanje na suvom uz specijalno prilagođenu gazeću površinu za sportsku vožnju
- Wet traction handling, sa najviše naduvanosti središnjeg kanala što obezbeđuje visoku otpornost na akvaplaning (aquaplaning), zahvaljujući podignutom gazištu centralnog dela gume